Noget skal forklares – og hertil fordres håndkraft.
Anholt Læringsværksted
Lotte Brinkmann
Ikke ét barn er ens ...
Effektiv læring
I skolen lærer eleverne en masse om forskellige fag, men lærer de også noget om, hvordan de lærer? Bliver de i stand til at arbejde selvstændigt, anvende og udvikle de opnåede kundskaber og færdigheder?
Dette er essentielt i forhold til, om undervisningen virker. Målet er Effektiv Læring.
De lærer os en masse om fag
– vi skal da også lære at lære!
Design og dialog
Kurset skal designes, så det både dækker jeres behov og inspirerer til nye tanker og metoder. Derfor er første skridt et dialogmøde, hvor vi sammen finder frem til kursets endelige indhold, form og varighed.
Noget af det vi vil drøfte med jer er:
Hvordan praktiserer I undervisningsdifferentiering på jeres skole – hvad virker/hvad virker ikke?
Hvilke ønsker og tanker har I om udvikling af effektiv læring på jeres skole?
Ud fra samtalen vil vi komme med forslag til, hvordan kurset kan designes til lige præcis jeres behov. Udgangspunktet for kurserne er undervisningsdifferentiering – også i den måde vi underviser jer på.
Der er højt til himlen.
Form
Kurserne afholdes som udgangspunkt på jeres institution.
Kurserne kan vare én eller flere dage – eller opbygges som et forløb, hvor der veksles mellem kursusdage og praksisperioder.
Der undervises i hold.
Digitale kommunikationsformer inddrages.
Kurserne bygger på interaktion, det vil sige egen medvirken.
– og indhold
Teori og praksis følges ad i tæt dialog i alle kursets moduler.
Det du arbejder med på kurset, kan anvendes direkte i din daglige undervisning.